Är det bara jag går denna utbildning för att lära mig något?

Herregud, jag tror min hjärna sväller över snart.

Det känns som att jag ska uträtta så mycket på samma gång, och enligt mig ska det presteras med topp! Det ska inte vara något halvdant, det ska vara perfekt vid första chansen.

På onsdag är det skriftlig tenta.
Detta känns som en oändlig informationsgrop. Problemet är att för mig blir det sjukt svårt att fokusera på dem enklaste grejerna. För mig är det en självklarhet att förstå allt, annars är jag inte tillräckligt duktig. Därav en sjuk panik över det skriftliga.

Sedan kommer det praktiska på torsdag.
Inom detta gäller det att kunna koppla ihop ett mixerbord med alla mikrofoner, CD spelare och dyligt. Därefter ska vi klara av att spela in på en av våra mikrofoner (H2 eller H4), detta ska vi sen använda i Adobe Audition och redigera tills vi tycker det låter bra.

Givetvis räcker ju inte det, idag fick vi en uppgift att göra en promo på David Guetta som ska ha en konstert i Båstad (på låtsas). Det verkar som att alla kan detta och gör värsta grymma snuttar. Men hur fan ska det gå för mig? Jag har INGEN aning om var jag ska börja. Och hur jag vill att det ska låta. Tanken med denna uppgift är att vi ska lära oss. Men tyvärr tänker inte jag så. Jag ser det mer som ett prov. Ett test på hur dum i huvudet du är och en stämpel på varför du är här. Alla andra kan ju allt redan. TJENA!

I min panna står det "ALDRIG GJORT NÅGOT INOM RADIO-KASTA UT MIG".


Dock verkar det ju lite lovande gällande praktikplats till nästa år. Jag förhörde mig om hur det är med The Vocie och deras syn på praktikanter. Svaret var att det tidigare år har varit praktikanter från denna kurs hos The Voice. I LIKE!!

Postat av: Egoinas mamma

Känns som att du har att göra! :)

Postat av: Anonym

eller hur, jag älskar hösten!!

2009-10-05 @ 21:16:43
Blogg: http://karinolofsson.se
Postat av: Therese

Take it easy girl!! Jag lovar att du kommer att klara båda proven. Dessutom så är det inte så många i klassen som gjort jinglar/promos tidigare så det är inget du heller behöver vara orolig för. I promise you! :)

2009-10-05 @ 23:06:32
Blogg: http://thores.blogg.se/
Postat av: Caroline

SVAR: Tacktack :)

2009-10-06 @ 10:47:01
Blogg: http://carroheterjag.blogg.se/
Postat av: B R O W N S U G A R

allt okwej?

2009-10-06 @ 12:35:20
Blogg: http://brownsugar.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Blogg:

Kommentar:

Trackback