sjätte inlägget för dagen/kvällen

Idag har jag varit otroligt producerande! Har väl mesta dels haft dagen vid datorn så kan väl vara den förklaringen. Känns även skönt att skriva ner alla tankar man har någonstans. Och eftersom jag lätt får skrivkramp passar datorn mig perfa, tss!
Någon frågade vad Mullvaden handlar om, och ska jag vara ärlig så vet jag inte. Haha, bara att det är en person som är mullvad och måste hålla detta hemligt. Resten av laget+mullvad ska tävla i olika uppdrag för att få ihop pengar, och förmodligen är det den sista personen som är kvar som får vinstsumman i slutändan. Och mullvadens uppdrag är väl att förstöra för gruppen, och klarar han/hon det så vinner denna person pengar. Observera nu att jag inte har läst reglerna, haha. Kanske borde göra det. Bara för det ska jag in på deras hemsida och göra det! :) SMART CARRO! :)


Där har vi reglerna, ungefär. Hoppas någon annan förstår det bättre än vad jag gjorde. HAHA!

Efter sex års uppehåll är Mullvaden är tillbaka! Mysterietävlingen utspelar sig denna säsong i Portugal och spelledare är Hans Fahlén. Fjorton spelare ska gemensamt försöka lösa mysteriet och vinna pengar. Med god vilja och gemensamma ansträngningar kämpar de med uppdrag och utmaningar på väg mot tävlingens mål. Men en av de fjorton är inte där för att tävla rent och vinna ärligt. En av de fjorton försöker manipulera sina medtävlande och sabotera uppdragen. En i gruppen är en förrädare, en mullvad.  

Alla är misstänkta och alla utnyttjar misstankarna för sina egna syften.  
Tävlingarna är smarta och kräver samarbete och engagemang. Men även de enklaste uppgifter kan bli till omöjliga uppdrag när gruppen blir motarbetade i hemlighet. För spelarna gäller det att utföra svåra uppdrag som att desarmera en bomb eller att bryta sig ut ur ett fängelse. Men vem kan man lita på? Är ett misstag bara oskyldigt slarv eller rent av planerad illvilja?  

Ett avklarat uppdrag betyder en summa pengar som läggs i en pott. Om uppdraget misslyckas blir det inga pengar i potten. För varje uppdrag som mullvaden inte lyckas sabotera ökas prissumman på och i finalen kommer en ensam spelare ta hem prissumman på max 400 000 kronor ? om han eller hon kan berätta vem mullvaden är.  

Gruppen krymper för varje vecka när den som vet minst om mullvaden sorteras bort och försvinner från tävlingen. Och hela tiden växer misstankarna. I finalen står slutligen mullvaden mot två andra spelare och när tävlingen är avgjord får vi äntligen veta hur mullvaden agerat för att sabotera tävlingen.  

Postat av: Jörgen

Ut och resa?
Kolla TheGuide för städer, hotell, restauranger etc. Även en massa annat kul!
Uppdateras dagligen!


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Blogg:

Kommentar:

Trackback