BAD wakeupcall

Mja, blev väl en aning badmorning istället för goodmorning! Vaknar av att mamma och pappa börjar storstäda övervåningen runt nio tiden. Inte lagom trevligt. Men har varit med om värre väckningar, tex av de förbannade byggarbetarna utanför vårt hus. Och då är det inte bara en byggarbetsplats, nejnej. Det är TRE! En arbetsplats för bygge av höghus, en arbetsplats för rivning av en idrottshall och en arbetsplats för bygge av ytterligare en radhusradda till (vi bor i ett radhusområde, värsta svensson-liv! Haha.).

En morgon väcks jag av en STOR smäll, trodde det var någon bombattack, helt hundra på det. Så flyger upp ur sängen och springer till fönstret och är redo för att bli förstummad av alla hemskheter. Men då är det dags för rivningen på idrottshallen där väggar och tak faller med smällar jag inte ens kan beskriva. Stackars mig, kl åtta på morgonen.
En annan morgon väcks jag av det förbaskade borrandet på rivningsplatsen då de skulle borra bort betonggolvet som var drygt två meter djupt. Min säng skadade mig ur min skönhetssömn kl KVART ÖVER SJU! Observera att jag är arbetslös och njuter för stunden av mina sovmornar jag får, men såklart bor jag just nu i det sämsta området för arbetslösa, detta område är ett väldigt fint område annars. Så ni som tänkte flytta hit och är arbetslösa, GÖR INTE DET!

image82
Känns som att det står tusen byggare bob utanför mitt hus och bankar!


Har ni varit med om någon hemsk väckning?

Postat av: Malin

Finns bågar i rött, gult och blått då :) hoppas lönen kommer fort då :P

Postat av: Jenny

Attans, vilken morgon! Hoppas du får sova imorrn! :)

2007-04-21 @ 12:55:36
Blogg: http://carlsdotter.blogg.se
Postat av: Josefin

hahaha usch!

2007-04-21 @ 13:48:48
Blogg: http://josefinpersson.blogg.se
Postat av: Felicia

Jadu, på mitt kollo som jag var på förra året, så väckte dom oss med att spruta vatten i våra ansikten. inte så trevligt ;P

2007-04-21 @ 14:22:55
Blogg: http://Felicia9201.blogg.se

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Blogg:

Kommentar:

Trackback