Bevis på ett slut

Jävla, jävla, jävla projektarbete. Nu har jag bara en punkt kvar att skriva och varför ska den vara så förbannad seg att skriva. Den värsta och långdragna punkten av alla - resultatet. Vafan, va skriver jag på mitt resultat. "Jo, här är mina 10 artiklar jag skrivit och de handlar om detta och detta. " Jag menar, vad finns det mer att säga, något annat resultat har jag inte fått. Förutom kanske att jag fått bättre självförtroende gentemot mig själv och mitt mod och att elever fått insikt vad som händer på skolan förutom plugg.
Men är iallafall uppe i 29 sidor nu, då jag har artiklarna med också som bilagor. Förmodligen kommer det bli en slutsumma på maybe 30-32 sidor, om man ska höfta lite. Men att bara titta på arbetet gör mig sjösjuk och bara längtar tills jag satt min sista punkt och kan skriva ut det. En sak är säker ialalfall, jag kommer inte behöva sitta hela natten med det eftersom jag snart är klar. En sak som kanske inte är lika säker är om det är så bra som de borde. Det återstår att se men förmodligen får jag G, annars hade jag ju vetat om jag varit IG varnad så.

Men något som är mycket uppigganden denna trista dag är att telefonen ringde. Citygross vill ha mig till en anställningsintervju, på fredag klockan 15.00. Snacka om paff jag blev när de säger "Hej, jag är från Citygross". Först tänkte jag att de kanske vill göra reklam eller något. Men sen slog det mig att jag skickade iväg en ansökan till dem för inte så längesen, förra veckan för att vara exakt. Och den där Jenny var en väldans trevlig person som hälsade mig lycka till på mitt prov. Men det ska iallafall bli spännande med en intervju och hoppas på det bästa, ett sommarjobb i kassan som kanske leder till fortsatt tjänst till hösten. Men inga för stora förhoppningar nu, Caroline.


Jag fick även veta att jag nästa fredag återigen ska på ett nytt sexparty, hos Camilla denna gången. Trevligt som fan. Har iallafall hittat väldigt vackra ljus som jag önskar mig av något, möjligen inte pojkvännen! Eller så köper jag dem själv när jag flyttar hemifrån så de pryder i mitt fönster så vackert i min egna lägenhet.

Men nu får jag fortsätta skriva på mitt jävla, jävla, jävla projektarbete och sen gå och träna lite. Dags för det igen nu när det börjar bli fint väder. Oh yes!

-------

Jag är KLAR! Nu har jag slutfört en 100poängs kurs som innefattar 10 artiklar och en 30 sidors rapport. Nu är det ett starkt bevis på att skolan börjar ta slut! När man börjar lämna in sina skolböcker för sommaren, så känns det med detta arbete också. Lämnar in mina "skolböcker" för sista gången.
Ska bli så otroligt skönt iallafall.

Något mindre roligt är att jag har nationella prov i Svenska B i morgon. En 5timmars skrivning utan stopp. Nästan något man hoppar jämnfota för.

GodNatt!

Postat av: Martina

Lycka till på fredag :)


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Blogg:

Kommentar:

Trackback