Monday

Då var det färdigspelat för alla bidragen inför finalen i Melodivfestivalen. Till min stora förvåning börjar jag förstå hur dålig smak svenska folket har. För att inte nämna för många pinsamheter kan jag bara säga ett namn för er som inte tror att Sveriges musikbransch börjar dala - Electric Banana Band! Till allas lättnad så slutade den historien lyckligt då Kameleonterna inte ens gick vidare till "andra chansen" i Andra chansen igår. Nä, Rudolf med röda mulen och Åberg får nog ta och åka på någon Hälsoresa och äta rå fisk och få ränneskita för att hållas borta från Melodifestivalen!
   Då delfinalen i Göteborg var fullpackad förstod vi alla varför - vår alldeles egna stolthet Carola. Såklart sparades stjärnan till sista bidraget och för att de andra bidragen inte skulle känna sig nedklankade bekändes Carolas bidrag till "andra chansen" sist. Men, lyssnade någon ens på låten? Jag minns inte en enda mening förutom ordet Evighet, som borde vara en självklarhet då låten hette så. Som hon själv hade sagt om att alla hennes framföranden ser hon som ett extra nummer. Ja, Carola, det kändes som ett extra nummer. Ingen publik på Melodifestivalen har någonsin skrikit så mycket till någon artist TILLSAMMNS som de gjorde för henne när de endast hade hunnit säga "Ja, då var det dags för bidrag nr 8". Därför skulle det inte förvåna mig om hon vann på lördag för hennes namn. Idag är Carola en Främling för mig och förlåt mig, men det enda jag kan tänka på när jag ser henne är att hon liknar en hund, eller kanske en katt.
   För att försöka vara lite positiv till dagens Melodifestival, som förövrigt börjar blekna då ingen orkar följa alla fyra delfinaler varje lördag, måste ju någon komma till Aten. Och för att  Sveriges motto i år; "Rätt låt måste vinna" ska uppfyllas borde vårt charmtroll till smörsångare i BWO eller mannen utan klädsmak Magnus Bäcklund gå vidare. Idag funkar det inte att skicka en shlagerdänga, för den musiken är DÖD i Europa. Jag menar, när vann en låt som påminner om t ex vår schlagerdrottning Kicki Danielsson? Väldigt längesen!
För övrigt så lyssnade jag på Rednex när jag var knatte och ärligt talat, deras låt Mama, take me home fick mig att påträffa en son som satte på sin mamma i mina drömmar. Ska hela Euorpa drömma såna förfärliga drömmar för att Sverige gillar utryck som "yehaah" och munspelande på höbalar? Föresten så var det en av de värsta mardrömmar jag någonsin haft!

Då Sverige är back i musikens utveckling kan vi se viken utveckling det blir för vår framgång i Europa. Om vi lyckas komma vidare till Eurovision med detta startfällt kommer jag bli förvånad, iallafall om någon av Kicki, Magnus Carlsson och Björn går vidare. HEJA MAGNUS BÄCKLUND!

Postat av: Ulla-Britta

Du är fan för jävla härlig Carro :D dina kommentarer är fan klockrena!

2006-03-17 @ 18:04:37

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Blogg:

Kommentar:

Trackback